Při našem putování Máchovou cestou jsme záměrně vynechali Pokličky - ty budou hlavní atrakcí dnešní cesty. Lokálkou z Mělníka do Mšena, od nádraží vede modrá turistická značka, která se ve městě rozdvojuje v uzlu značených cest, budeme Pokličkyse držet té vpravo, kolem koupaliště nás přivede do přírodního parku Debř. Z bývalého lesního divadla po pravé straně cesty tu už moc nezbylo, zřícenina základů jeviště a ve stráni naproti ještě trochu patrné půlkruhové hlediště. Na hřbetě u Romanova mineme hájovnu Na Rovinách, pak dva kilometry lesní cestou po hřbetě Droužkova a jsme u Pokliček, kamenných klobouků kolem jednoho metru silných, sedících na hlavách pískovcových věží - díky železitým inkrustacím odolávají lépe erozi než jejich vysoké podstavce.

Po dřevěných schodech seběhneme do dolu, na Cikánský plácek. Modrá značka pokračuje na Jestřebici divokou roklí zvanou Černá díra, kdo se ale ještě nenabažil pokliček, může si přidat dva kilometry navíc, dojít vpravo po červené značce do Vojtěchova a odtud na Jestřebici po zelené značce. Ve Vojtěšském dole je slepá odbočka k dalším, Jestřebickým pokličkám. Tahle cesta má ještě další výhodu, nahoře vyúsťuje do vsi přímo vedle hostince, kdo nemá proviant v baťůžku, může se tu zastavit.

Skalní bránaNa hlavní silnici se obě značky opět setkávají, teď už se budeme držet modré až do cíle. Další roklí sejdeme na začátek Šemanovického dolu, překonáme sedlo pod Spáleným vrchem, pak zase dolů do Vidimského dolu a nahoru na Vidim - profil dnešní trasy je dost náročný. Ve Vidimi je k vidění, aspoň zvenčí, zámek z 18. století, s mohutnou věží a francouzským parkem s bohatou sochařskou výzdobou. V sousedním anglickém parku bývalo na skalách třicet mostků, vedoucích přes strmé skalní překážky, ale i to je už jen vzpomínka. Za vsí cesta odbočuje vpravo a zase ztrácíme výšku, Vidimský důl je kruhový, vesnice vlastně stojí na ostrově, ztraceném v zeleném lesním oceánu. Po dvou kilometrech úzkou asfaltečkou nás čeká poslední dnešní stoupání, přes zalesněný hřeben Království přejdeme do údolí potoka Liběchovky, k českolipské silnici, a v Chudolazech si počkáme na autobus.