Na 4. Hudebním pohlazení se u notových pultů střídali učitelé s žáky
a Mšeno představilo nadějný sbor

Taneční orchestr ZUŠ   MĚLNÍK, MŠENO – „Pohlazení“ nebývá běžné označení pro výroční koncert základní umělecké školy, ale vzhledem k téměř lázeňskému zvuku Tanečního orchestru ZUČ Mělník bylo zcela na místě. V pořadí čtvrté pomazlení se swingovou a taneční hudbou předků se odehrálo v úterý 7. února opět pod taktovkou Karla Horňáka v Masarykově kulturním domě a vtipným způsobem navázalo na to loňské, kdy se v první části večera představila v premiéře dívčí školní skupina Minerva. Po znělce a šesti skladbách na úvod se totiž řady účinkujících promíchaly, k řadě nástrojů nastoupili žáci školy a po boku či pod dohledem svých učitelů odehráli zbytek první půle, aniž by se výkon orchestru pohoršil. A protože mezi „náhradníky“ převládly dívky zPosily z Minervy Minervy, můžeme očekávat, že v příštích letech převezme na Mělníce vládu nad hudbou matriarchát. K tomu ještě připočtěme saxofonistku Kateřinu Vyšínskou, která následovala svou sestru Zuzanu a s orchestrem nastoupila od samého začátku jako jeho stálá posila, a sólo bývalé žákyně školy, k opernímu zpěvu směřující Markéty Štěrbové, která přednesla Ježkův evergreen Když jsem kytici vázala. „Díky vystoupení žáků klesl věkový průměr členů orchestru na 30,4 let,“ zaznělo v hlášce z pódia.

Jitčiny noty neskončily v šanonu
M. Malec a V. Jakubec   Na uvolnění orchestru včetně jeho dirigenta, který se z hlídacího psa stále více mění v showmana, jistě blahodárně zapůsobilo jeho listopadové vystoupení se zpěvačkou Jitkou Zelenkovou, které vyústilo v trvalou spolupráci. Jitka ponechala souboru některé partitury a jeho stálé zpěvačky Eva Málková a Jana Vedralová si tak mohly zpestřit repertoár. To ovšem nijak neohrozilo zařazení písně Babičko, nauč mě charleston, kterou Jana Vedralová opět po roce zazpívala se zoufalým výrazem týrané ženy, neboť si musí být vědoma, že není tím diblíkem jako mladičká Edita Štaubertová, pro kterou byla píseň napsána. No čestně, bábi!soprány a alty z Intermezza


Ze Mšena přijeli černoši


Finále příjemně zpestřilo vystoupení mšenského smíšeného sboru Intermezzo, které s orchestrem zušky spojuje osoba Karla Horňáka, zde ve funkci roli sbormistra. Od loňského března, kdy ho založily dvě mšenské učitelky, se sbor rozrostl z 15 duší na 25 a ve svých řadách má i starostku Mšena Marii Štráchalovou a předsedkyni občanského sdružení Vyhlídky Závěrečná děkovačkaGalinu Čermákovou. Vedle lidových písní, koled a skladeb z období renesance a baroka má v repertoáru rovněž spirituály, na které vsadil při své mělnické premiéře. Ty sice vyžadují větší emoce, drajv a nasazení – Jitka Zelenková by mohla vyprávět, jak zpívalo shromáždění na katolické mši v kostele sv. Gabriela v Guguletu, černošské čtvrti Kapského Města, kterou jsme spolu navštívili, - ale to už by byl jiný koncert. Třeba pod názvem Hudební vydráždění.

Text: Jaromír Tůma, Tep regionu
Foto: Ivan Nekuda, Tep regionu