Nabroušené motory Stadionů zaburácejí už pošestéMS mopedů Stadion

Majitelé mopedů Stadion montují výkonnější karburátory, leští kanály a instalují zapalování z motorových pil. Jejich den D se kvapem blíží. V sobotu 19. července totiž vystřelí startovní páska šestého ročníku Mistrovství světa mopedů Stadion na ploché dráze ve Mšeně. A závody světové úrovně si nechá ujít jen málokterý z nadšených mopedistů. Recesistický závod šlapadel z rakovnické továrny, který pořádá už od roku 2005 mšenský veteran club, navštěvují stovky návštěvníků a závodníků je rok od roku víc. Neodradí je ani špatné počasí.

AntJoseph Moravekuka mšenského oválu patřila v prvním ročníku pouhé osmičce závodníků, to už však dávno neplatí. Do Mšena dnes jezdí se svými stroji desítky borců z širokého okolí. Pátý ročník slavil dokonce historicky první zahraniční účast, na S–dvaadvacítce vyrazil na trať Australan Joseph Moravek. Mistři levých zatáček v sedlech ďábelských strojů, které upalují až stovkou… Tak můžeme říkat závodníkům, kteří s nadšením prohánějí československé mopedy Stadion po antuce mšenského plochodrážního stadionu s jediným cílem – dostat se co nejdříve k vysněné šachovnici cílového praporku.
MS mopedů Stadion
Závodů, které jsou rozděleny na kategorii standard a speciál, se může zúčastnit jakýkoli majitel mopedu Stadion S 11, S 22 a S 23. V kategorii standard může závodit jen stroj bez jakýchkoliv úprav, povolena je pouze výměna karburátoru z typu Stadion S11 či S22. Kategorie speciál závodníkům nezakazuje téměř žádné úpravy, jen je nutné zachovat klasický tvar motoru z vnější strany. Proto v této kategorii není mnohdy ani poznat jakákoli spojitost s klasickým mopedem. Stroje mají svým vzhledem blíže spíš k silným plochodrážním speciálům z divišovské fabriky. Tak ať to sviští!

Jiří Říha