 Ve středu 8. září 2004 se sešli žáci mšenské školy již na čtvrtém ročníku 
celoškolního projektu Poznejme se. Cílem projektu je seznámit se s ostatními 
žáky školy všech věkových kategorií. Tento den přebírají funkci učitelů žáci 
devátého a osmého ročníku, kteří si své družstvo musí podle instrukcí vyhledat a po dobu her se o všechny svěřence postarat. A jak letošní ročník hodnotí naši 
žáci? První hodnocení je od žáků sedmého ročníku, kteří byli letos ještě v roli 
poslouchajících. Další je od žákyň osmého a devátého ročníku, které letos 
zvládaly funkci vedoucích.
   Ve středu 8. září 2004 se sešli žáci mšenské školy již na čtvrtém ročníku 
celoškolního projektu Poznejme se. Cílem projektu je seznámit se s ostatními 
žáky školy všech věkových kategorií. Tento den přebírají funkci učitelů žáci 
devátého a osmého ročníku, kteří si své družstvo musí podle instrukcí vyhledat a po dobu her se o všechny svěřence postarat. A jak letošní ročník hodnotí naši 
žáci? První hodnocení je od žáků sedmého ročníku, kteří byli letos ještě v roli 
poslouchajících. Další je od žákyň osmého a devátého ročníku, které letos 
zvládaly funkci vedoucích. 
   Ve středu 8. 9. se v naší škole konal projekt Poznejme se. Projekt měl za úkol, aby se žáci různých 
ročníků spolu seznámili a navzájem si pomáhali. Bylo asi 21 týmů, které vedli 
žáci osmých a devátých tříd. Týmy plnily různé úkoly, za které dostávaly sladkou 
odměnu. Myslíme, že úkoly byly dobré a jistě je i spousta dětí ocenila. Nejvíc 
se nám líbil úkol u paní učitelky Strnadové – to jste se museli točit kolem tyče 
a pak kopnout do míče, bylo to velmi zábavné. Dále se nám líbil had tvořený z věcí účastníků. Myslíme si, že se den vydařil, protože žáci prvních tříd poznali 
starší žáky, kteří jim jistě v dalších letech budou pomáhat. Jenom je škoda, že 
tak rychle uběhl, a my se už těšíme na další rok, kdy se z nás stanou šéfové 
skupin. 
   P. Zabilanská, J. Cibulčík, D. Kolumpek, P. 
Vyskočil, VII. B 
   Dne 8. 9. učitelé připravili 
projektový den jménem Poznejme se. Tento den měl být asi především pro ty 
nejmenší – prvňáky. Ráno jsme se museli bohužel dvě hodiny učit. Během těchto 
dvou hodin jsme dostali razítka skupin a měli jsme si najít děti ze skupiny a dát jim na ruku razítko. V deset hodin se všechny skupiny sešly na sále a dostaly pár informací od pana učitele Dvorščíka. Na samotné hry jsme měli dvě a půl hodiny. Každou skupinku tvořili dva až tři vedoucí, kteří se starali o žáky. 
Hry byly spravedlivé. Myslím, že se dostalo na všechny. Učitelé pro nás 
připravili zábavné hry, které se líbily všem, např. chůze na chůdách a lyžích 
(to skoro nikdo neuměl, takže tam všichni popadali), skládání hada z oblečení, 
opičí dráha v tělocvičně, hod na cíl… V hadovi z oblečení dosáhli někteří až 10 
metrů, ale sundávali, co se dalo, třeba i trika a kalhoty. Myslím si, že v tomto 
dni se všechno povedlo a že se to všem líbilo. Určitě bych si něco podobného 
chtěla do budoucna zopakovat. 
   Zuzana Nečasová, VIII. A 
   Vedoucí je docela těžká funkce, ale zase jsme se 
pobavili, jak vedoucí, tak děti.Mně se to líbilo a bylo to super! Někdy jsem 
však musela na své svěřence křičet, protože kluci docela zlobili. Prvňáci byli 
bezva. Doufám, že se jim hry líbily tak jako mně. 
   Romana 
Orolínová, IX. tř. 
   Jen pro zajímavost jsme v malé anketě 
zjišťovali mezi žáky druhého stupně odpovědi na dvě otázky: 
   1. 
Proč ses těšil/a do školy? 
   2. Proč ses netěšil/a do školy? 
   Nejčastější odpovědi na otázku č. 1: za kamarády a kamarádkami; na novou třídu (místnost); na učení a protože budeme jezdit na výlety; na učitele; na to, že budu sedmák; na celou třídu; ve škole je větší 
sranda než doma; těšila jsem se, protože jsem se právě přistěhovala a chtěla 
jsem poznat spolužáky a učitele. 
  Nejčastější odpovědi na druhou 
otázku: na domácí úkoly; na učení a na ty hrozný písemky; na vstávání, byl 
jsem zvyklý spát do 11; bude to těžší než vloni.