Mšensko - K zahájení Integrace veřejné dopravy na Mšensku by mělo podle posledních informací dojít s prvním dnem letošního srpna. Jde o společný zájem Prahy a Středočeského kraje i jejich obyvatel.
Koordinované a integrované řešení dopravní obsluhy přináší nejen lepší dopravní obsluhu, ale také efektivnější využití financí objednavatelů. V současné době existují na území Prahy a Středočeského kraje následující oddělené, navzájem souběžné dopravní systémy: Pražská integrovaná doprava (PID), Středočeská integrovaná doprava (SID) a nezaintegrované linky.
V rámci integrace dojde k úpravám současných linek a jejich číslování dle systému PID. Zapojení do společného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje však přináší také mnoho dalších výhod:
→ Možnost cestovat na jednu jízdenku v celém systému PID, do kterého patří vlaky a příměstské autobusy v podstatné části Středočeského kraje a pražská MHD - tato skutečnost v drtivé většině případů znamená i nižší náklady na cestování.
→ Koordinace jízdních řádů autobusů navzájem i autobusů s vlaky (proklady linek ve společných úsecích a návaznosti v uzlových bodech). Návaznosti jsou vyznačeny v jízdních řádech a hlídány dispečinkem PID.
→ Jednodušší a přehlednější vedení linek a řádů.
→ Zlepšení meziregionálního spojení jednotlivých oblastí Středočeského kraje.
→ Umožnění nákupu výhodného předplatného jízdného, které je ve vámi zvolených pásmech PID platné na všech linkách PID všech dopravních prostředků. To není bez integrace často možné, neboť jednotliví dopravci si navzájem jízdenky neuznávají. Lze tím významně ušetřit zejména při pravidelnějším cestování.
→ Jednotné jízdné a tarifní podmínky na všech linkách. Informace o jízdních řádech a tarifu přehledně na jednom místě na webu dopravního systému: www.pid.cz.
→ Zákaznický servis - kontaktní formulář, sociální sítě, aktuální informace z provozu, informace o polohách vozidel přehledně na webu (odjezdové tabule).
→ Vyšší standardy kvality na čistotu vozidel, chování řidičů a dodržování jízdních řádů - včetně kontroly standardů.
Zlepšení v oblasti Kokořínska
→ Zjednodušení a zpřehlednění linkového vedení.
→ Tarifní sjednocení železnice a autobusů různých systémů a dopravců.
→ Rozšíření dopravní obslužnosti v relacích Mělník – Kokořín a Mělník – Mšeno.
→ Koordinace časů a odstranění souběhů železnice a autobusů v relaci Mělník – Mšeno.
→ Odstranění neefektivních souběhů autobusů v relaci Mělník – Liběchov.
Oblast Mšena
Oblast Mšena je v současné době jen částečně zaintegrována, a to železnicí a autobusovou linkou 668 v trase Všetaty – Byšice – Mělnické Vtelno – (Kadlín) – Mšeno. Provoz na této lince bude rozšířen o školní spoje dopravce Kokořínský SOK v relaci Chorušice – Mšeno. Varianta spojů do Kadlína bude z důvodu minimálního využití cestujícími z této linky odstraněna, všechny spoje budou vedeny z/do Mšena, a to oběma variantami, jak přes Velký Újezd, tak přes Stránku.
Zavedena je nová významná linka 696 v trase Mělník – Střemy – Nebužely – (Řepín / Kanina – Mšeno). Součástí této linky jsou spoje v relacích Mělník – Mšeno, Mělník – Řepín i školní spoje Mšeno – Řepín. Časové polohy spojů jsou koordinovány se souběžnou železnicí tak, aby nedocházelo k souběhům spojů, avšak jsou nadále zajištěny školní časy. Na lince je tak zaveden intervalový provoz a obslužnost je rozšířena během celého dne. Dopravcem bude především ČSAD Střední Čechy, avšak část spojů zajistí Kokořínský SOK. Na lince je zaveden provoz letních víkendových spojů v trase Mělník – Řepín.
V oblasti Mšena jsou dále zavedeny linky 689, 690, 693 a 697. Tyto linky zajišťují školní spojení z menších obcí v oblasti z/do Mšena, kde dále navazují autobusové linky 695 nebo 696 do Mělníka nebo vlaky v obou směrech Mělník a Mladá Boleslav, ale také zajišťují nové propojení do sousedního Libereckého kraje. To se týká linky 697, která významně rozšíří spojení Mšeno – Dubá – (Doksy). Kromě stávajících školních spojů v relaci Mšeno – Blatce, Tubož budou v provozu nově 3 páry spojů v pracovní dny v trase Mšeno – Ždírec – Dubá, které budou v Dubé časově navazovat na spoje linek IDOL z/do České Lípy. Součástí linky 697 jsou také letní víkendové spoje v trase Mšeno – Doksy, jejichž provoz bude rozšířen na období duben – říjen.
Linka 690 zajistí spojení Mšeno – Stránka – Kadlín. Linka 693 je vedena v trase Mšeno – Lobeč – Nosálov – (Doubravice – Katusice) a linka 689 v trase Hradsko – Mšeno – Vrátno – Ostrý. Tyto tři linky jsou provozovány především dopravcem Kokořínský SOK. Na lince 693 jsou zavedeny dva víkendové spoje, které zajistí ČSAD Střední Čechy.
(red)