Mšeno - Juniorský reprezentant České republiky v Enduru Adolf Živný ze Mšena nechyběl na 94. ročníku Šestidenní motocyklové soutěže, který se jel od 11. do 16. listopadu na portugalském okruhu Portimao. Přináší nám proto svůj pohled na průběh tohoto tradičního závodu.

1. a 2. den

Pro nás, české jezdce, neodstartovala Šestidenní vůbec jednoduše. V prvních dvou dnech byly dva ze tří měřených testů v kole na hlubokém písku, ve kterém se vytvořily velké díry. V takovém terénu umí málokterý Čech závodit, a tak jsme ISDE 2019 zahájili po prvním dni na 8. místě. Po druhém dni, kdy byl písek nejhorší, se nám podařilo posunout na 7. pozici. Všichni tři jezdci jsme byli rádi, že máme tyto náročné dva dny za sebou a čeká nás rovná trať.

3. a 4. den

Třetí a čtvrtý den se jelo jiné kolo s jinými testy. Mezi nimi byl dokonce jeden test na trávě, který v kombinaci s častým deštěm, který od třetího dne začal zasahovat do výsledků, vyhovoval téměř všem Čechům. Během následujících dní jsme nejen my, ale i ostatní čeští jezdci zaznamenali posun. Podařilo se nám za třetí závodní den poskočit až na 5. místo, kdy se nám za záda povedlo odsunout tým Holandska, který nám byl po pískových testech nejblíže na dohled. Od čtvrtého dne jsme se snažili dotáhnout velmi silný španělský tým, ve kterém startoval například bývalý jezdec mistrovství světa - Victor Guerrero. Tento tým se ale čtvrtý den dostal před tým Italů, kteří před námi měli dostatečný náskok po prvních dnech, a tak to vypadalo, že se nic moc dalšího v pořadí měnit nebude.

5. den

V následujících dvou dnech jsme se snažili dosahovat co nejvyšších individuálních výsledků, abychom nedali šanci týmu za námi. Pátý den měla nastat změna. V kole mělo být místo tří testů o jeden více a první test dne se měl odjet ještě na úplný závěr. To by pro nás znamenalo 9 testů za den oproti každodenním sedmi. Naštěstí byli pořadatelé nohama na zemi a zrušili jeden z velmi rychlých nebezpečných testů, který se jel na strništi třetí a čtvrtý den. Nechali nás ho jen projet, běžný rychlostní stupeň byla pětka a díry byly tak hluboké, že výstup z motorky přes řidítka byl naprosto běžnou věcí.

Závěrečný motokros

Poslední den byl naplánovaný na krásnou motokrosovou trať Cortelha zhruba 100 km od závodiště. Plán se ale bohužel ještě před startem soutěže změnil a závod byl přesunutý na motokárovou trať v areálu Paddocku. Důvodem bylo prý to, že se pořadatel zapomněl majitele zeptat, jestli je poslední den ISDE možný na trati odjet. Úsměvné. A já myslel, že takové věci se dějí jen u nás...

Motorex Challenge

Od prvního dne jsme se dostali také do vedení v soutěži MOTOREX CHALLENGE, kde jsme zvítězili stylem “start-cíl”.

Jak se dařilo mně?

První dva dny to byl spíše boj. Pískové testy mi dávaly zabrat a bylo dost obtížné udržet krok s “pískaři” (Holanďani, Belgičani...) Pohyboval jsem se proto okolo 30. místa a myslím, že jsem s tím pro začátek mohl být spokojen. Od třetího dne mi déšť spíše hrál do karet a i když jsem podle aktuálních pocitů nebyl spokojený, ve výsledcích jsem se pohyboval okolo 20. místa, což bylo značné polepšení.

Po pár velmi vydařených a pár velmi pokažených testech se mi 23. pozici podařilo udržet až do cíle. Bylo to totiž mé nejčastěji dosažené umístění po jednotlivých dnech za celou šestidenní. Ve své kategorii C2 jsem dojel čtrnáctý. Byl to pro mě skvělý týden plný spousty nového a veselého. Neskutečně mě naplňoval každý metr, který jsem na motorce v Portugalsku absolvoval, a o to větší radost v cíli panovala.

Děkuji všem partnerům, rodině, týmu KBS a všem, kdo mě sledovali a drželi palce!

Adolf Živný #54