Dlouhodobá výluka na železniční trati mezi Mšenem a Mělníkem, kterou si vyžádal její havarijní stav, a zastřené vyhlídky na obnovení provozu vlaků vyvolaly mezi lidmi velkou vlnu nesouhlasu. Dokládá to bezmála tisícovka podpisů pod peticí za obnovení dopravy a zásadní modernizaci trati, která spojuje Mělník, Mšeno a Mladou Boleslav už od konce předminulého století.
Poslední vlak z Mělníka do Mšena vyjel v neděli 14. září navečer. Pak od vlakového spojení v úseku Mělník – Mšeno České dráhy až do odvolání upustily. Podle mluvčí společnosti Kateřiny Šubové za to mohlo snížení traťové rychlosti, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) kvůli bídnému stavu dráhy omezila na deset kilometrů v hodině. Časy v jízdním řádu by vlaky nestíhaly, proto je dopravce dočasně nahradil autobusy. Město Mšeno, které leží přesně uprostřed trati 076 Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav, v souvislosti se zastavením vlakové dopravy podniká kroky k tomu, aby byl provoz co nejdříve obnoven.
„Zastavení dopravy na trati svědčí o práci SŽDC. Společnost „náhle a nečekaně“ zjistila, že je trať tak špatná, že ji musí zavřít. Vypadá to, jako by ji léta nekontrolovala. Je to pro mě nepochopitelné,“ řekl před časem mšenský starosta Martin Mach. Na jeho slova navázal předseda Spolku za bezpečnou železnici Radim Kamler, který je situací na mšenské dráze rovněž znepokojen: „Veškerý materiál je starší více než padesát let, což vzhledem k deklarované pětadvacetileté životnosti dřevěných pražců dokládá závažné zanedbání údržby trati,“ uvedl.
Mšeno se snaží o obnovení vlakového spojení usilovat i peticí, jejíž znění schválili na svém posledním zasedání mšenští zastupitelé. „Petiční archy mohou lidé na mnoha místech regionu podepisovat do konce letošního října. Potom bychom s nimi chtěli navštívit generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty,“ konstatoval starosta Mšena Martin Mach, který se o zachování trati snaží bojovat ze všech sil.
Jiří Říha