Regiontour 2011Vždy v polovině ledna stoupne každému pravověrnému cestovateli krevní tlak, na brněnském výstavišti se totiž pravidelně koná veletrh cestovního ruchu GO-REGIONTOUR. Letos jsem měl opět štěstí, zúčastnit se veletrhu jako reprezentant našeho regionu. Přináším Vám tedy krátkou zprávu o dlouhém víkendu. Město Mšeno na této akci zastupovalo Sdružení obcí Kokořínska, které se prezentovalo společně s Mělníkem v zajímavé expozici Středočeského kraje. Ta obsahovala asi patnáct výstavních stánků měst, či regionálních sdružení.

Letošní návštěvnost veletrhu byla zřejmě o něco nižší, než v předchozích letech, přesto je však nutno podotknout, že hlavně v sobotu výstavní halou proudily davy. Návštěvníci se rekrutovali převážně z kategorie středního a vyššího věku, překvapením pro mne byla malá účast mladších ročníků a rodin s dětmi. Zde se ukazuje, že tato návštěvnická skupina vybírá dovolenou především na internetu, na což bychom zřejmě měli na webových stránkách města, či sdružení reagovat, například samostatnou „rodinnou“ sekcí.

Zájem o informace byl v Brně tradiční, jasně vedou mapy cyklistických tras, brožury o Kokořínsku a městu Mělníku, kalendář kulturních akcí (ten měl v tištěné podobě bohužel jen Kadlín) a ubytování v regionu. Rychle byla rozebrána i brožura „Na Kokořínsko s párou“, což potvrzuje stále vzrůstající zájem o parní vlaky.

Regiontour 2011Mezi návštěvníky jsem zaznamenal velké povědomí o rozhledně a muzeu v Kadlíně, slavném mělnickém víně Ludmila a samozřejmě o hradu Kokořín. Je však škoda, že jsme k této památce neměli samostatný tištěný propagační materiál, ve kterém by majitelé prezentovali svou současnou nabídku.

Co se týče současných trendů cestovního ruchu, velkým hitem je bezesporu projekt „Ochutnejte Českou republiku“ (www.czechspecials.cz), který na veletrhu prezentovala Česká centrála cestovního ruchu. Jedná se o propagaci gastronomických specialit jednotlivých regionů, což je společně s regionálními výrobky velmi progresivní turistické odvětví například v Rakousku. V této souvislosti se tedy nabízí otázka, zda bychom neměli v propagaci Kokořínska více využívat např. mšenský chleba, či zdejší med.

V průběhu veletrhu jsem navštívil výstavní expozice partnerských, či sousedících regionů a předjednal výměnu propagačních materiálů s informačními centry v Dobrovicích, České Lípě, či Novém Boru, prezentace našich kulturních akcí na portálu Libereckého kraje byla přivítána vedoucí krajského oddělení cestovního ruchu, Mgr. Evou Hornovou.

Na stánku jsem také vedl několik vstřícných rozhovorů s návštěvníky i dalšími vystavovateli a zaznamenal díky nim mnoho zajímavých podnětů. Ty se nyní budu snažit předat představitelům Sdružení obcí Kokořínska i zastupitelstvu města Mšena, aby mohli některé z těchto tipů využít ještě před začátkem nové turistické sezony.

Václav Novák