Poslední tankování ukončilo letošní motoristickou sezonu1

Tradičně na závěr sezony uspořádal Enduro klub Mšeno setkání motoristických nadšenců pod názvem Poslední tankování. Téměř stovka závodníků přijela do našeho města bojovat s vteřinami na členité trati. V lokalitě za zahradnictvím Karla Zabilanského bylo již od časného rána rušno, aby se jezdci, kteří do Mšena dorazili z různých koutů naší republiky, stačili přihlásit podle předpisů. Místních závodníků bylo jedenáct, ve třídě do 80 ccm se objevily mšenské naděje – žáčci Novotný, Živný a Múčka a nekončili mezi posledními.

2Při dolévání benzínu do nádrží se přísně dbalo na ekologii, do země neunikla ani kapka. Bránila tomu pod motocyklem nepropustná textilie. Po zahájení a seznámení s organizací závodu projížděli závodníci rozdělení do skupin 30 minut trať, která byla vyznačena fólií. Čekaly je nástrahy členitého terénu s mnoha zatáčkami. To nebylo jako na ploché dráze. Stroje se startovními čísly se řítily po namoklé trávě. Od kol jim odlétávaly kousky drnů a hlíny. Dopadaly na jezdce jedoucí za nimi, ale i na diváky, kteří sportovně povzbuzovali každého jezdce. Zatáček (i těch do U) ve stoupáních i klesáních bylo nepočítaně. Co jezdec, to jiná taktika jízdy. Po ujetí prvních metrů nastal zápas o drahocenné vteřiny. Tu a tam se někdo „vymázl“, naštěstí bez úrazu.

3Před startem si soutěžící zkontrolovali start svého stroje a seřadili se na startovní čáře. Po mávnutí praporkem vyrazili bojovat o co nejlepší umístění. První skupinu tvořili licenční jezdci kubatur 125 a 250 ccm (4takt), druhou kategorie Hobby (80 ccm) a třetí 250 ccm a výše. Absolvovali až 10 okruhů. Ujetí jednoho z nich trvalo 2,5 minuty. Byla to velká dřina. Přesto se na ni bude vzpomínat až do prvního jarního závodu. V závodě šlo kamarádství stranou, ale existovala možnost technické pomoci při pádu.

4Po dojezdu do cíle byli zase všichni nejlepší kamarádi. Sdělovali si získané zkušenosti, domlouvali se na příštích závodech a humorně se pošťuchovali. Zazněly také stesky na nedostatek terénů na tréninky i závody. Naměřené časy určily pořadí v jednotlivých třídách nejlepších jezdců, kteří převzali na vyhlášení upomínkové ceny. Někteří odjížděli domů, jiní zůstali na společné besedě a zábavě při hudbě.

Jan Bursa