Další porce cyklotras byla vyznačena ve spolupráci se správou CHKO Kokořínsko v severní oblasti pod Vlhoštěm. Z Kokořínského dolu se sem dostanete po trase 211, začínající na Ráji. Její značení zatím končí v Tuboži, pokračovat bude Ronovdál po silnici na sever, přes Blatečky, překonáte obávané silniční sedlo u Vlkova, dopřejete si sjezd ke Kluku, pak ještě dva kopečky u Rozprechtic a jste v Dubé. Odtud silnicí na Holany a po čtyřech kilometrech se objeví první odbočka, trasa 0057. Po ní projedete Lhotou, vesnicí plnou starých roubenek, nejkouzelnější místo tu najdete u nedávno vyčištěného rybníka. Na vrcholu příkrého kopce za vsí je rozcestí s trasou 0058, té se budeme věnovat za chvíli, zatím se držíme rovně. Dlouhý sjezd končí v Zátyní, cestou nepřehlédněte vpravo Žábu, pískovcové ztvárnění příslušného živočicha v obřím měřítku. Ve vsi se přehoupnete přes dva malé vršky, atrakcí je tu kaplička, přeměněná v rekreační objekt, faktem ovšem je, že nebýt chalupářů, asi by už spadla, zrovna tak jako budova bývalé školy a většina obytných stavení, první pohromou zdejších vesnic v bývalých Sudetech, byly odsuny, nejdřív vyhnali Němci Čechy a po válce zase naopak, druhou morovou ranou se stala výstavba panelákových bytovek ve střediskových obcích, kdy se pro změnu vystěhovalo nové, teď už české družstevnické obyvatelstvo.

Na křižovatce proti táhlému hřebenu Dubové hory se jede vpravo, do Pavliček, kde se zatím končí dalším rozcestím s trasou 0058, časem se bude pokračovat přes Tuháň do Mošnice, vlevo přes hory a doly do Veselí, na Chcebuz a do Štětí, na Polabskou cyklotrasu. Husí okruh, značený číslem 0058, se drží z Pavliček v údolí pod Čapem, na začátku Komářího Husí důldolu odbočuje vlevo, překonává zalesněný hřeben a v Obroku vyjíždí na silnici, cesta Kravími doly po modré značce se na kole jet nedá, v závěru se tam leze po stráních a skalách, cestou schůdnou tak pro kamzíky a jiné horské kozy. Zpátky do terénu se zahne až na Skalce, na konci vsi nezapomeňte doplnit kalorie a tekutiny u občerstvovacího srubu, je to na dlouhou dobu poslední šance. Husí okruh kličkuje na pohodlné a široké lesní cestě, místy tesané ve skalách, chvíli nahoru, chvíli dolů, ale většinou se drží hřebene, však tu také najdete krásné vyhlídky, na 614 m vysoký Vlhošť s třípatrovými pískovcovými terasami, či na opačnou stranu, z Martinské stěny do hlubokého Komářího dolu. Na tuhle vyhlídku si musíte udělat krátkou pěší odbočku, zrovna tak jako ke skalním útvarům v okolí, obřím převisům Krápník a Tisícový kámen i k Huse, která dala cestě jméno. Závěrečný sjezd vás přivede na rozcestí nad Lhotou, kde se výjezdem na trasu 0057 okruh uzavře.

Variantní cestou je ze Skalky Podvlhošťská trasa 0059, ta klesá do údolí, nejdřív lesem a pak přes pole, ve Hvězdě otáčí Vlhošťzpátky, po silničce do údolí přímo pod Vlhoštěm. Chvíli se drží zelené značky, na rozcestí kříží modrou a pak se osamostatňuje, z lesa se vynoříte až v Dolních Heřmánkách, kde na silnici najdete starou známou, trasu 211. Doleva by vás přivedla do Holan a pak pořád dál, až na severní hranici se Saskem, tedy až se ji jednou podaří doznačit celou. Doprava se po silnici vyšplháte do Dřevčic a rychlým sjezdem se octnete na křižovatce u Lhoty - druhá smyčka Husího okruhu se uzavřela a máte ho projetý celý. V letošním roce se navíc doznačí trasa 0057 Brocenskou cestou do Želíz, čímž se propojí jak s trasou 0010 do Kokořínského dolu, tak v Liběchově s dálkovou Polabskou cyklotrasou z Prahy do Drážďan.