Ceny benzínu vesele stoupají, když si k nim rozumný člověk přičte ostatní náklady na provoz a ucpané ulice měst, odveze auto do bazaru a jde si koupit kolo. Díky tomu už má skoro každá vesnice autobazar či alespoň vrakoviště, ale začínají se objevovat v míře čím dál hojnější i cyklostezky. Systémem navzájem navazujících tras, po kterých vás povedou žluté silniční směrovky jednotného značení Klubu českých turistů, je prošpikována celá ChKO Kokořínsko. Začínají u Křižovatka ve LhotceVrázovy vyhlídky na Mělníku, nad soutokem Labe a Vltavy, kde se od terénní Polabské cyklotrasy odděluje trasa 203. Hned na začátku na ní prověříte brzdy v prudkém sjezdu k Pivovaru, přejedete potok Pšovku, přeskáčete železniční přejezd a máte město za sebou, po staré silnici mezi zahrádkami a vinicemi se trochu zapotíte při stoupání na Chloumek. U hostince Česká koruna se zahne vpravo a kousek za hřbitovem se vyjíždí na hlavní silnici na Mšeno, po té se jede až na křižovatku u nádraží ve Lhotce.

Lhotecký rybníkPřed železničním přejezdem se trasy dělí. Ta, po které jsme přijeli tu po šesti a půl kilometrech končí, před sebou máme cyklostezku z Prahy do kokořínských lesů. Odbočíme-li vlevo, pojedeme po trase č. 142, kolem Velkého Lhoteckého rybníka a Harasovské tůně do Kokořínského Dolu, za Kačírkem mineme odbočku ke hradu, před Vojtěchovem si můžeme odskočit na Pokličky, po třinácti kilometrech značení končí na rozcestí v Ráji, časem bude ovšem pokračovat dál k severu, kde naváže na stezku 211 do Lužických hor.

V opačném směru má trasa číslo 141, ukazatel slibuje přivést nás po 38 kilometrech do Prahy. Projedeme Lhotkou, za Hleďsebí odbočíme vpravo po mšenské silnici, ale ještě před přejezdem ji opustíme, polní cestou údolím V lukách se kolem pramenů a vodárny dostaneme na silnici na Hostín. Stoupání do vesnice, a hlavně v ní, nás hezky zahřeje, o to víc si vychutnáme následující několikakilometrový sjezd do Liblic. Tady značení zatím končí, vesnice směrem k Praze zatím neprojevily o spolupráci na cyklostezkách sebemenší zájem a tak nezbývá než hledat si cestu do Prahy sami. Pro uzavření okruhu stačí dojet z Liblic přes Přívory a Tišice k Labi, po modře značené Polabské cyklotrase je to odtud na Mělník 11 km.